tirsdag 10. januar 2017

♥ Gult blomstersjal ♥


Dette fargeglade gule blomstersjalet er laget av restegarn og jeg har brukt det hver dag siden det ble ferdig i jula. Sjalet er varmt, passe langt og bredt, mykt, fantastisk flott og utrolig kledelig. Jeg bare rett og slett elsker det!
Restegarnet kommer fra min gule strikkejakke og er garn i alle slags kvaliteter. Jeg har brukt både bomull, ull, mohair, alpakka og effektgarn. Tykkelsen på garnet har anbefalt pinnestørrelse fra 3 - 7,  jeg har brukt heklenål 3,5 på alt sammen og det fungerer helt utmerket. Oppskriften på blomstene er hentet fra designer Atty van Norel sitt flotte blomstersjal. Sjalet er enkelt å hekle, blomstene monteres i hverandre på siste hekleomgang og sjalet vokser fort. Mitt sjal er blitt 40 cm bredt og 190 cm langt og har 177 blomster på ca 6,5 x 6,5 cm.
Jeg har også brukt samme oppskrift på det beige blomstersjalet jeg ga bort i julegave til mamma i år. Samme blomster, men i fargen beige gir det et litt annet uttrykk. Har du masse restegarn liggende i diverse kvaliteter så er kanskje dette prosjektet for deg? Sjalet gjør seg definitivt også i flere forskjellige farger, blomstene er veldig lette å hekle og vips så har du et nytt stasplagg!
Her er noen bilder av mitt nye favorittplagg:
Det hele startet som et prøveprosjekt med restegarnet fra strikkejakka mi. Og det fungerte jo helt perfekt sammen! Vips så ble det blomstersjal til meg :-)
Detaljer - her synes det godt hvordan blomstene er festet i hverandre.
Blomstene på bildet er heklet i Merino Extra Fine med Belle rundt, Natura Just Cotton med Faerytale rundt (fremst fra venstre). Bak ses Stonewashed, i midten Cotton Viscose med Karisma og Muskat med navnløst alpakkagarn. 
Følgende restegarn er brukt i sjalet:
Muskat, 2 nyanser av Merino Extra Fine, Lima, Karisma, Belle, ♥You6, Melody, Cotton Viscose og effektgarnet Glitter fra Drops. Sterk, Faerytale og 2 nyanser Bling effektgarn fra Du store Alpakka. 2 nyanser Finullgarn og Plum fra Rauma. Falk og effektgarnet Gullfasan fra Dale. Stonewashed fra Scheepjes. Natura Just Cotton fra DMC. Feltet Tweed fra Rowan. Mohair + Wool fra Onion. Samt et garn uten merking funnet i restekasse som jeg tror er et alpakkagarn.












7 kommentarer:

  1. Ja veldig fint! Å bruke restegarn er helt supert. Må innrømme at jeg ikke er så god på det og da vokser garnhaugen

    SvarSlett
  2. Kjempefint sjal! Da er du klar til Hygge da sikkert? :D

    SvarSlett
  3. Knallfint :)! Fine farga. Spennande med ulike garnkvaliteter

    SvarSlett
  4. Så flotte sjal du lager. Jeg likte veldig godt det i beige farger. Vi er heldige som har noen "inne-hobbyer" mens det er på det kaldeste ute. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Kjempeflott!
    Elsker di fargeskala...så nydelig samspill:)

    SvarSlett
  6. Du er helt rå på disse sjalene altså! Fantastisk fint!!:) Og for noen lekre bilder! Flinke du♥ Ønsker deg en fortsatt fin uke:)

    SvarSlett
  7. Maravilhoso, e com essa lã ficou muito delicado.
    Parabéns.
    Um abraço.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...