tirsdag 19. desember 2017

Et lekkert skjerf - Langetantesetjesjaal


Som flittig bruker av Instagram hender det ofte at jeg kommer over ting jeg bare må lage til meg selv. I oktober fant jeg et utrolig lekkert skjerf som er heklet i et fargeskiftegarn kombinert med et ensfarget garn. Effekten ble bare helt uimotståelig og jakten på egnet garn begynte. Orginalgarnet Viva fra Lang Yarns er italiensk og ikke helt lett å få tak i her i Norge. Men på et besøk i min egen nærgarnbutikk fant jeg det danske CeWec Verona Fine i de lekreste farger. Og et dypdykk ned i garnlageret resulterte i beige Karisma fra Drops som passer perfekt til fargene. Oppskriften er egentlig laget av nederlandske Tante Setje men er oversatt til engelsk av maRRose (oppskriften finner du her). Skjerfet er lett å hekle og fargeskiftgarnet lager de lekreste kombinasjoner. Jeg brukte 2 nøster av Verona Fine og 3 nøster av Karisma på heklenål 4,5 mm. Skjerfet ble kanskje litt kort (mitt ble 165 cm inkl frynser) mens i oppskriften er det 220 cm inkl frynser, men det går helt fint å bruke det allikevel. 
Skjerfet er blitt deilig mykt og utrolig lekkert, dette kommer nok til å bli brukt ofte. Og egentlig skulle det bli en julegave, men det ble så fint at jeg valgte å beholde det selv...

Begynnelsen - dette blir jo så lekkert!
Frynsene er festet, men ble ikke helt jevne. Så da brukte jeg skjæreutstyret mitt til å få de helt jevne.
Det ferdige skjerfet klar for fotoshoot








3 kommentarer:

  1. Ja det har du helt rett i. Nydelige farger!

    SvarSlett
  2. Det ble råkekkert👍 Spennende garn😊

    SvarSlett
  3. Adorable scarf, my dear! I love the beautiful fall color range.
    May the spirit of Christmas fill your home with blessings, love and joy.
    Merry Christmas, my dear! 🌟🌲🌟

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...