torsdag 20. april 2017

♥ Shawl of Secrets ♥


Jeg har strikket det deiligste sjal! Et stort deilig sjal i de lekreste farger i det lekreste garn. Sjalet heter "Shawl of Secrets" og er designet av engelske Sarah Knight med garnet Secret Garden fra nederlandske Scheepjes. Garnet er av silke/bomull/polyester og er deilig mykt og skinnende. Fargene er sterke og har flere nyanser i samme nøste. Det er fargeskiftene i hvert enkelt nøste som gjør at ingen av sjalene blir helt like. Oppskriften er enkel å følge og strikkingen blir ekstra spennende av å se hvordan fargeskiftene og fargenyansene blir sammen. Sjalet er stort, hele 180 cm langt og 90 cm bredt. 
Resultatet er et utrolig lekkert sommersjal som jeg gleder meg til å ta i bruk, jeg må innrømme at jeg er helt forelsket i dette sjalet ♥

Garnpakka er ankommet og jeg er klar til å begynne på sjalet. Garnet er faktisk finere i virkeligheten enn på bilder. Dette lekre garnet og garnpakke med oppskrift får du kjøpt i nettbutikken hos Jette som er eneleverandør av Scheepjesgarn i Norge, det er her jeg har kjøpt min garnpakke.
Godt i gang med første nøste, dette var absolutt ikke vanskelig og det blir jo så lekkert!
På nøste tre, se på de fargene da!! 
Fra grønt til blålilla i de lekreste fargeskift
Inn i sluttspurten og jeg har rekt opp igjen en gang allerede fordi jeg ikke likte fargeskiftene. Grunnen til det er jo at jeg liker å eksperimentere med farger (litt utenfor oppskriften...) og måtte til slutt "krype til korset" og bruke blått som i oppskriften allikevel
Sjalet er ferdig strikket og trådene festes varsomt. Deretter bløtes sjalet i vann tilsatt vaskemiddelet Eucalan som inneholder lanolin - dette skal ikke skylles ut. Sjalet krystes forsiktig i et håndkle for å få ut mest mulig vann. Så er det tid for å blokke sjalet. Ettersom dette sjalet er så stort brukte jeg et liggeunnderlag sammen med blokkeplatene mine for å få plass. Sjalet strekkes så forsiktig ut i fasong og festes med nåler og blokkeverktøy (kan anbefales). Jeg bruker også målbånd for å forsikre meg om at det blir helt jevnt. Neste dag er sjalet tørt og kan tas i bruk.
Voila! Ferdig blokket og klar til fotoshoot...
Må bare prøveligges litt av kontrolløren først...








3 kommentarer:

  1. Helt nydelig! Flotte farger og kombinasjoner av de :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Lekkert sjal ! Så stort at jeg skjønner at du gleder deg til å bruke det :-)
    Ha en fin helg.
    Eirin

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...