fredag 10. februar 2017

Taiga sjal - varmt og mykt heklet sjal


På bare to dager hoppet dette lekre sjalet av heklenåla. Oppskriften er hentet fra den svenske bloggen Mijo Crochet. Jeg brukte 5 garnnøster Cewec Verona som jeg kjøpte i september i en restekurv hos Ulla Garn og Broderi i Drammen. Det italienske ullgarnet har nydelige sjatteringer i burgunder/rust/beige/grått (multifarget print) og pinnestørrelsen er 6 mm. Uheldigvis hadde jeg ikke nok nøster (skulle nok hatt et til) men garnet er ikke mulig å oppdrive lenger så jeg løste problemet med å droppe en rad med "puffer" på slutten. Sjalet ble derfor 136 cm langt og 70 cm bredt.
Resultatet ble et mykt og lekkert sjal som blir godt å bruke nå som kuldegradene har festet grepet ute igjen.

Første kvelden og første garnnøstet er snart tomt. Det går fort å hekle med heklenål nr 6 og tykt garn
Dag to. Biltur med garn og heklenål og vipps så er sjalet ferdig!
Inspeksjon utføres av kontrolløren før sjalet skal blokkes
Blokking av sjalet. Sjalet blir først bløtet i vann før det strekkes og festes med nåler på blokkeplater. Det ligger så i strekk til det er tørt.

Sjalet er klart for fotoshoot








1 kommentar:

  1. Kjekt å få brukt opp alt garnet, det er jo ikke så ofte....
    Skal bruke resten av vinteren til å få brukt opp endel her.
    Sjalet ser mykt og godt ut :-)
    Ha en fin helg.
    Eirin

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...