søndag 19. februar 2017

Fargerikt "Medvind" sjal


Dette fargerike sjalet hoppet av strikkepinnene i dag. Sjalet heter Medvind (Tailwind) og oppskriften er laget av svenske Clara Falk. Det er strikket i garnet Faerytale fra Du Store Alpakka og Mohair + Wool fra Onion. Medvind er et trekantsjal strikket fra den ene enden til den andre og sjalet har en lett asymetrisk form. Den smale formen gjør at sjalet ligger godt rundt halsen og er både mykt og varmt. Og ja, jeg er veldig godt fornøyd med resultatet!

Gult Faerytale og gyllenbrun Mohair + Wool hentet fra garnlageret og nyinnkjøpt grønt Faerytale skal bli et strikket sjal
Sjalet er strikket i rillestrikk med ensfargede partier og striper. Kortenden er strikket snodd, den skjuler fargeskiftene godt og gir en veldig pen kant.



Grønnfargen er strikket til siste rest selv om antall striper ikke helt stemmer med oppskriften

Det ferdige sjalet er blitt 2,44 m langt og 45 cm bredt






4 kommentarer:

  1. Flott sjal, kanskje svensk, men også litt Valdres.
    Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Nå har jeg kost meg med alle bildene nedover i bloggen din! Du er flink til å strikke! Og lekre, varme farger du bruker. Det liker jeg:)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  3. Det ble aldeles nydelig. Skjønne farger.

    SvarSlett
  4. Så flott sjal Mariann! Nydelige farger. Du inspirerer veldig med fargebruken din, gleder meg allerede til å se hva som dukker opp her neste gang.
    God helg! Klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...