mandag 25. april 2016

Farger i hagen: Orange



Det er ikke mange orange blomster i Valdreshagen, men de som finnes sprer sannelig masse glede. Vippende orange sibirvalmuer i vinden får vel fram smilet på de fleste. Orange er en flott farge som lyser opp i ethvert blomsterbed og er lekkert sammen med både gult, rødt og blått. Orange er også ofte blandet med andre farger på endel blomster og gir et frisk uttrykk.
Her er de orange skjønnhetene i hagen vår:


Sibirvalmue

Ildsvæve

Blomkarse

Brannliljer

Prakthumleblomst (Geum hybrid "Carlskær")

Disse sibirvalmuene er gule med tydelig innslag av Orange

Ildkaprifol "Dropmore Scarlet" - orange inni og rosa utenpå

Praktryllik i fargene orange/gul/rosa

10 kommentarer:

  1. Oransje blomster er flotte fargeklatter i hagen. Flotte bilder.
    Ha en flott kveld:)

    SvarSlett
  2. Ååå nå lengter jeg til sommeren.
    Og særlig i dag når det snør og er skikkelig guffent.

    SvarSlett
  3. flotte bilder. Jeg syns oransje er en fin farge i hagen, passer til alt. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg er også veldig glad i oransje. Kjempefine bilder.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
  5. Dette var bilder som varmet og muntret opp en kald aprildag. Jeg er veldig svak for orange og er stor tilhenger av flammer i hagen.
    Ha en fin kveld.
    Jannicke

    SvarSlett
  6. Berre lekkert! Jeg liker orange godt i hagen :-))

    SvarSlett
  7. Orange frisker virkelig opp i bedet! Sibirvalmue er så fint! Jeg kjøpte meg en i fjor og er veldig spent på om den har overlevd vinteren. Også er jeg veldig svak for liljer jeg da, nydelige♥
    Flotte bilder av flotte blomster Mariann:)

    SvarSlett
  8. Beautiful spring flowers !! I really love this color in the garden !!
    Greetings

    SvarSlett
  9. Ildkaprifolen var flott:) Sibirvalmuene trives, men de fleste blir gule hos oss. Vi venter på varmen, men det gjør sikkert dere også:)

    SvarSlett
  10. Disse vakre blomstene får en masssse energi av, de lyser opp i hagen.
    Nydelige bilder, ha en fin kveld.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...