torsdag 25. februar 2016

Blått koseteppe i oldemorsruter


Et varmt og godt koseteppe i blånyanser er ferdig og overlevert til en meget lykkelig bekjent som har ønsket seg et slikt teppe lenge. Teppet er heklet i store oldemorsruter av ullgarn i utallige nyanser av blått og grått. Her har jeg brukt både restegarn og en del nytt garn. Hovedfargen er mørk grå Karisma fra Drops og fargen rammer teppet perfekt inn. De blå/grønne/grå er ullgarn fra både Drops (Karisma og Lima) og Gjestal (Vestlandsgarn, Østlandsgarn og Superwash sport) og Mor Aase fra Sandnesgarn. Teppet måler 1,25 x 1,75 m og er stort nok til to turtelduer...
Hver rute består av 9 rader og rutene er montert ved sammenhekling. Kantingen er spesielt uttenkt for å være både maskulint og stramt. Jeg er kjempefornøyd med resultatet og ekstra morsomt er det at mottaker er superfornøyd også!













Den maskuline kanten er laget av to rader fastmasker i mørkeblått og turkis. Deretter en avsluttende rad med halstaver med luftmaske imellom i hovedfargen mørk grå.


Begynnelsen..
Ingen av de 70 rutene er helt like
Tid for trådfesting...
På 70 ruter ble det 1260 trådender å feste..
Puslespill...
God hjelp av "kontrolløren"
Det ferdige resultatet

Fikk du lyst til å hekle ditt eget koseteppe?
HER kan du lese mer om hvordan jeg lager et hekleteppe...

15 kommentarer:

  1. Moderne, fine farger på oldermors lappeteppe :-) Kjempeflott
    Stein

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner mottaker godt altså! Teppet ble kjempefint! Flott med blått og grått.
    Og for en jobb! Sånne tepper tar tid altså, så det er en veldig stor gave♥
    Nydelige bilder som vanlig Mariann:)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Lekkert teppe !! Jeg blir litt målløs når jeg tenker på alt arbeidet :-)
    Kjenner meg igjen i 1260 tråder å feste (jeg teller km. når jeg strikker med tynt garn).
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Virkelig flott teppe!
    Fargene harmonerer helt perfekt:)

    SvarSlett
  5. Kjempelekkert teppe. En fryd for øyet. Flott med blått og grått. Passet så fint i den grå stolen

    SvarSlett
  6. Det var virkelig kjempefint! Nydelig, rett og slett. Heldig han som får dette, og tankene går nok til deg hver gang det er i bruk.

    SvarSlett
  7. Super fint teppe! Men hvor får du all tålmodigheten fra!?

    SvarSlett
  8. Kjempefint. Nydelige fargenyanser. Anne

    SvarSlett
  9. Så fint, får alltid lyst til å lære meg å hekle når jeg ser alt det fine du lager.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  10. Flott teppe, her ligger det mye arbeid og varm omsorg!

    SvarSlett
  11. Så flott et teppe!! Heldige svigersønn! En fin sammensetning av farger, maskulint men likevel lett :)

    SvarSlett
  12. Så lekkert!
    Skjønner godt at svigersønn var fornøyd :)
    Ønske deg ei fin strikke og hekle uke ....
    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  13. Så utrolig flott arbeid. Og ett nydelig teppe. Skjønner godt at mottakeren er fornøyd med dette ja :)

    SvarSlett
  14. Nydelig teppe. Takk for at du delte på link party i forrige uke,
    nytt party er i gang nu

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...