lørdag 9. januar 2016

Myk og varm lue av restegarn


Det er kaldt i Valdres om dagen og jeg har derfor heklet meg ei myk og varm lue. Garnet fant jeg i restegarnskassa, dette er restene av Drops Alpaca som ble igjen da jeg heklet babyteppet til en liten prins i fjor vår. 
Garnet er deilig mykt og nydelig å hekle av. Oppskriften er hentet fra bloggen Lutter idyl og er enkel å hekle. Luemodellen er baggy og blir både kledelig og god å ha på hodet. Ettersom jeg ikke hadde nok av en farge har lua fått striper i fargene jeg hadde igjen. Og som du kanskje ser så hadde jeg ikke igjen så mye av fargen gul....
Resultatet er en nydelig myk og varm lue som jeg bruker hver dag nå som kuldegradene holder seg jevnt rundt femten minus.




Flere enn meg som syntes dette garnet var nydelig....




Bli med på #restefest2016
På bloggen til Pinneguri kan du lese mer om restefesten hun arrangerer, her finner du tips om oppskrifter og ting du kan gjøre med restegarnet ditt. Ta også en tur innom bloggen Lisa`s verden og se de lekre pannebåndene hun har strikket av restegarn.
Så finn fram restegarnskassa og bli med du også. 
På instagram finner du flere flotte bidrag laget av restegarn, husk å tagge ditt bidrag med #restefest2016
Jeg deltar også på Lunamon Design sitt bloggparty, klikk HER for å se flere bidrag

4 kommentarer:

  1. Flott lue! Den ser både myk og varm ut, og passer deg perfekt!:)
    Så koselig at du linker til meg:) Tusen takk!
    Ønsker deg en fortsatt fin lørdag:)

    SvarSlett
  2. Lekker lue :-)) Bare å si i fra om du vil selge den ;-)) Her er det også bare å pakke seg inn i ull fra topp til tå ;-)) Fin søndag!

    SvarSlett
  3. Fin hue med god fasong.
    Takk for tips.
    Det trengs å ha gode huer no, kulden bit i øyrene.

    Fin søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Takk for at du deltok på link up sist uke. Nytt party er i gang.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...