søndag 29. november 2015

Adventsfat og 1. søndag i advent


Det er blitt 1. søndag i advent og vi har heldigvis fått igjen både kuldegrader og snø. Kjedelig med grønne plener og fønvind inn i desember synes nå jeg som er oppvokst i snørike kalde Østerdalen.
Denne helgas kreative utfordring ble å få til en adventsstake og ettersom fjorårets utgave var en adventsstake i en gammel symaskinskuff måtte jeg finne på noe annet i år.
Lysene i år ble røde og underlaget ble et stort rødt glassfat fra Ikea. Og så gikk jeg amok i tujahekken for å finne litt grønt, det er nemlig ikke så mye grantrær her i Valdres. Jeg brukte litt våt oasis som jeg stakk tujagrenene i, da holder de seg forhåpentligvis hele adventstida. Litt stæsj etter gamle adventsstaker og adventskranser ble også plukket fram og vips så hadde jeg et stort adventsfat som skal pryde skjenken fram til jul. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet.
Adventsfatet måtte øyeblikkelig bli med på en liten fotoshoot ute i drivhuset, inne i huset er det jo helt håpløst å få tatt bilder i disse mørke adventstider.
Nå er huset er ferdig adventspyntet og vi tenner ett lys i dag, vi tenner det for glede. Ønsker dere alle ei riktig god adventstid!







Kalendergavene er også klare, selv om husets barn er blitt nesten voksne er det likevel stor stas med hjemmelaget adventskalender
En ivrig medhjelper plasserte seg likeså godt oppi hele pakkehaugen, for pakkebånd er jo sååååå spennnende da....
Enkel kom-i-julestemning var dette tipset jeg fikk på instagram av en venninne, nemlig et Norgesglass og en lysslynge. Enkelt og stemningsfullt.



1 kommentar:

  1. Beautiful Christmas decoration !! I really like the Advent wreath !
    Greetings

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...