torsdag 16. april 2015

Vår + Macro = Sant


Ukens tema i Blommig Fredag er Våren og her i Valdres har våren kommet. Selv om snøbygene daglig er på visitt og vinden uler rundt hushjørnene er det mye i hagen som var våknet fra vinterdvalen.
Jeg er så heldig å ha fått meg macrolinse og har ligget mer eller mindre med baken i været i hagen de to siste dagene. Her er alle små spirer behørig fotografert og jeg har virkelig lekt og kost meg!
De flotte skuddene på bildet øverst er på rosebusken til Bergrosa (Rosa Pendulina).
Her kommer et lite bilderas fra mine første spede forsøk i macrofotografering og som dere ser så har våren endelig kommet i Valdreshagen.

 Vårlyng
 Krokus
Selje

 Takløk
 Akeleie
 Solbær
 Rips
 Klematis
"Polstjärnan"
Tomatplantene på planterommet vokser seg store og flotte
Novemberkaktus - helt på feil årstid!

Flere blogginnlegg med temaet Våren finner du på bloggen til Bland rosor och bladlöss,
klikk på bildet nedenfor


9 kommentarer:

  1. Så fine bilder. Fikk speilreflekskamera i fjor, men synes det erlitt krevende å ta nærbilder av planter. Lite tid til å sette meg inn i bruken...

    SvarSlett
  2. Så många fina vårfotografier! Nu längtar jag tills det blir riktig vår här med! Trevlig helg!

    SvarSlett
  3. Mange flotte bilder! Ha en flott helg :-))

    SvarSlett
  4. Herlig!!
    Nyt våren:)
    God helg:)

    SvarSlett
  5. Jeg forsøkte meg på å overvintre takløk i potte i drivhuset, men det gikk dessverre ikke. Tror nok jeg burde ha satt de i jorda i stedet. Det er skikkelig moro å ta bilder, men ikke alltid lett å få de skarpe der jeg vil at fokuset skal være. Jeg koser meg uansett med kameraet i hånda:)

    SvarSlett
  6. Tänk så mycket fint det finns att sätta ögonen på när man ger sig tid och gå nära mycket nära.
    Ha en fin vår hos dig
    Kram Meta

    SvarSlett
  7. Lykke til videre med macro fotografering ! Har kjøpt oss nytt kamera, men ikke satt oss inn i så mye av bruken enda.Så her blir det mest det gamle kameraet og mobilen som brukes fortsatt.
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  8. Fine vårbilder=) Nå er det bare å glede seg til alt vi har foran oss=) Fortsatt god helg=) Vibeke

    SvarSlett
  9. Vackra vår!
    Trevlig vecka, hej Ewa :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...