onsdag 29. april 2015

Innimellom snøbyger, jobb og lekselesing...


De siste dagene har snøbygene slåss med solskinnet, det har vært ordentlig vekslende vårvær. De mange kuldegradene på nettene ser også ut til å bremse litt på våren.
Og i dag våknet vi til 5 cm snø igjen! Hele hagen dekket av snø, og selv om det raskt blir borte igjen er det ikke fritt for at man kan bli ørlite grann deprimert. 
Det ser ut til at spådommene fra sommerdagen (14.april) slår til: frost og snø denne dagen gir dårlig og kald vår. Og en annen spådom som jeg også har hørt er at om det snør denne dagen skal det snø 7 ganger til før sommeren. Ja, mulig det er sant også, for nå har jeg helt kommet ut av tellinga på alle dagene med snø denne våren.
Men innimellom snøbygene, jobb og lekselesing tar jeg meg tid til å være litt ute i hagen. For fotografering er perfekt avslapping fra alle tall og formler. Dagens bilderas er fra i går ettermiddag da vårsola fikk ordentlig tak og det gikk an å sitte ute en stund og så noen bilder fra dagens overraskende snøfall. Måtte det snart blir ordentlig vår!!











Strålende vårvær i går ettermiddag
 Og sånn så det ut foran drivhuset i morgentimene i dag
 Nedsnødde påskeliljer..
 ...og stemorsblomster
 Men i ettermiddag var snøen borte og sola på plass igjen 

3 kommentarer:

  1. Vi vil jo ikke ha snø nå!!! Håper vårværet kommer til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Huff, deprimerende bilde! Håper den smelter snart. Nydelige blomsterbilder!

    SvarSlett
  3. Jeg jobber 100% og studerer ved siden av og jeg burde vel egentlig lese så mye som mulig.. Men hagen trekker og jeg bare må ut i hagen å ta noen bilder hver dag! God helg :-))

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...