fredag 6. februar 2015

Vårlengsel - Blommig Fredag


I Valdreshagen er det over en halv meter snø på bakken og vi har hatt oppimot 15 kuldegrader ei hel uke nå. I helga er det spådd storm og varmegrader, så nå er det ikke fritt for at jeg lengter litt mot våren.
Jeg lengter etter...

Vårblomstene...
De første forsiktige skuddene på pioner og stauder...
Frøplantene som kan settes ut i drivhuset...
Fuglekvitter fra de små fugleungene oppe i trærne...
Å plukke blomsterbuketter igjen...
Kjenne den deilige roseduften fra de første rosene....

Men enn så lenge...

så er det litt tid igjen før all snøen smelter....

selv om vintersola skinner....

og det drypper litt fra istappene...
"Sukk!" Flere enn meg som lengter...
Men heldigvis er det ikke lenge igjen nå :-)

Flere blogginnlegg med temaet vårlengsel finner du på bloggen Bland rosor och bladlöss, klikk på bildet nedenfor

4 kommentarer:

  1. Det er så mye å glede seg til:) God helg!

    SvarSlett
  2. Fina vårbilder, gillar ditt växthus. Ha en trevlig helg!

    SvarSlett
  3. Åhhh, det er mye å glede seg til, og heldigvis kommer våren fortere enn vi aner=) God helg=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Åh, vilket fint växthus du har! Här längtar katten också efter våren. Tur vi måste längta lite ibland, känns så bra när man ser de första krokusarna sticka upp sedan.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kristina

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...