tirsdag 3. februar 2015

Litt hard i knipa...


I min iver etter å bevare primulaene pene, så har jeg nok vært litt hard med knipinga. Plutselig stod jeg med flere friske blomster i hendene og jeg måtte iverksette førstehjelp. For jeg kan jo ikke kaste blomster som fortsatt er friske!
Redningen ble et snapsglass i den lekreste blåfarge som bare står i glasskapet og aldri blir brukt. Akkurat passe stort til noen primulablomster. Og lekkert ble det!
Den sarte blåfargen fremhever fargene på primulablomstene og den lille rosa grisen på stetten har akkurat samme rosanyanse som en av blomstene.
Snapsglasset er forresten håndlaget av resirkulert matriale hos Astrids Glass i Eidskog.







De nye primulablomstene har litt lysere fargenyanse enn de "gamle". Nydelige sammen blir det ihvertfall. Så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde liv i primulaene denne gangen, jeg har liksom ikke helt lykkes med det før.....



2 kommentarer:

  1. Det er veldig fint når blomster og farge på vasen (snapseglassene) gjentar hverandre. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder av blomster med "matchende" snapsglass og det var jo bare superflott!!
    Primulaene roper om våren - for min del :)
    Må nok ta å kjøpe meg noen jeg også ....
    Ønsker deg ei flott uke!

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...