tirsdag 24. februar 2015

Fra rosebukett til islykt...


Inspirert av Moseplassen med sine flotte islykter og min mamma som også lager islykter med blomster, bestemte jeg meg for å prøve jeg også.
Min flotte rosebukett hadde faktisk stått i 14 dager (!!) og det var på tide å kaste den. Men blomstene kunne jo brukes til noe, nemlig en islykt.
Jeg klipte av de beste rosene og puttet dem ned i et spann som jeg så fylte med vann. I midten satte jeg et desilitermål for å få til et hull i midten. Og så var det klart for tilfrysing. Noe som ikke var så lett, for vi hadde hatt varmegrader i mange dager. Her ble løsningen ei natt i fryseren. Neste dag var det bare å få løs islykta fra spannet. Og vips, ei lekker lyslykt til mørke vinterkvelder.
Foreløpig må islykta tilbringe tida i fryseren, for ute er det fortsatt varmegrader. Men plutselig så er nok vinteren og kuldegradene her igjen...

Rosebuketten som etter 14 dager....
som ble til en lekker islykt







6 kommentarer:

  1. Så flott den ble! Skikkelig gjenbruk :)

    SvarSlett
  2. Den ble virkelig vakker=) Håper du har en fin kveld=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Fantastisk fin! Snakk om å nyte disse rosene til det siste;) Håper det snart blir noen minus så dere får den opp av fryseren;)

    SvarSlett
  4. Så lekker lyslykt.
    Kreativt med roser innfryst !!
    Koseleg blogg du har, eg vil legge meg til som følger så eg kan følge med :)

    Fin onsdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. NOE så lekkert!!
    Dette må prøves - bare varmegradene gir seg oppi dalen å...
    Takk for tips og for at du viser frem dine nydelige bilder!
    Lekkert!

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  6. Se der, hvor fint du fikk foreviget dem i en vakker vakker lykt!
    Ha en fin kveld. Jannicke

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...