søndag 22. februar 2015

En gammel suppeterrin - og en litt skranten rosebukett...


På lørdagens tur til Lillehammer fant jeg en liten skatt hos Freetex. En nydelig liten suppeterrin med lekkert rosemønster og akkurat passe stor til blomsteroppsatser. Den virker gammel, er slitt på håndtakene og stetten, har litt misfarging noen steder, men du verden hvor sjarmerende!  
I dag måtte jeg jo bare prøve denne herligheten. Rosebuketten fra forrige helg hadde blitt passe skranten, den kunne godt eksperimenteres litt med. Jeg har også plukket opp et tips av selveste Finn Schjøll i hans bok "Stor stemning" der han bruker hønsenetting i suppeterrin. Hønsenetting ble derfor klippet til og formet og lagt nedi. Så klippet jeg rosene i passe lengde og stakk dem inn i høsenettingen der de nå satt godt fast. Og vips hadde jeg den lekreste blomsteroppsats!

Min helgeglede deler jeg på bloggen til Vivishagerom. Ønsker dere alle en god søndag :-)








2 kommentarer:

  1. Hei
    Så utrolig flott, og med roser i ble den super fin. Jeg finner aldri slike skatter på Fretex, eller kanskje jeg ikke er så flink til å se hva ting kan brukes til.
    Tusen takk for en koselig helgeglede. Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Jeg har faktisk selv tenkt å se etter en gammel suppeterrin til å ha blomster i. De er så elegante. Veldig fin den du har kjøpt :) Ha ei fin uke!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...