torsdag 19. februar 2015

Blå opplading i vintersola


Det er vårlige tendenser i Valdreshagen. Hele ni plussgrader, nydelig vintersol og snøen har smeltet drastisk. Enkelte steder er både plen og rosebusker dukket fram igjen.
Jeg nyter solstrålene som faktisk varmer litt og funderer på hvordan dette her skal gå. For vi er i siste halvdel av februar, vi er langt til fjells og her kommer som regel ikke våren før i april. Det er alt for tidlig med snøsmelting nå. Så jeg ønsker meg snø (sorry folkens!) så jeg får dekket rosene igjen så de tåler flere kuldegrader i de to neste månedene. For vinteren kommer nok igjen, vær trygg på det. Tirsdag hadde vi faktisk flere årstider på samme dag, nydelig sol fra morgenen av, ordentlig snøfall på ettermiddagen til vinden kom med varmegrader og alt smeltet igjen. 
Men i dag bare nyter jeg dagen og lar sola lade opp batteriet mitt igjen. Jeg gleder meg stort over vårkurven min der hele to av tre løkblomster har begynt å blomstre. Nydelig sarte blå perleblomster og knallblå våriris gir ordentlig vårglede - i februar...enn så lenge....






 Kosestund med strikking i vintersola i dag...


2 kommentarer:

  1. Godt det er fler med ønske om litt mer vinter.! Vår nå er litt for tidlig, det kan raskt bli vinter igjen.
    Så vi får nyte blomsterløk i krukker, med strikketøyet, enn så lenge.:-))

    SvarSlett
  2. Gratulerer med 6 måneders jubileumet! Det har vært en berikelse å få deg på plass i hagebloggverden. Det er alltid en fryd å besøke deg i din vakre hage og med flotte ord og bilder. Inspirerende. Ser frem til mange bloggår fra Valdreshagen:) Ja, det er delte følelser når våren kommer litt for tidlig, for så å gjerne miste taket litt igjen. Håper det går fint med roser og annet. Vårblomstene er iallefall en fryd for øyet. Mine to vårfavoritter det der:) Ha gode dager.
    Jannicke

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...