tirsdag 20. januar 2015

Nytt roseteppeprosjekt


Da har jeg funnet mitt neste roseteppeprosjekt og denne gangen er det roser i selve teppet. Bakgrunnsfargen er hvit/offwhite og blomstrene skal være i flere nyanser av rosa/burgunder/lilla.
Selv om jeg har et primulateppe på heklepinnen akkurat nå (ja - det blir et teppe..), så måtte jeg bare prøve å hekle en rute for å se hvordan det blir. Ser ut til å kunne bli riktig så lekkert!
Dette teppet blir også i ullgarn og fargene er helt utrolig flotte og minner meg om min egen rosehage. Nå gleder jeg meg til å begynne :-)








Mønsteret er hentet fra boka "Vårgleder" av Miriam Nilsen Morken og Tone Merete Stenkløv.

Litt inspirasjon fra sommerens rosehage - William Baffin
Fantin-Latour
Rhapsody in Blue

3 kommentarer:

  1. Jeg er imponert over håndarbeidslysten din! Det blir nok et flott teppe, og nydelige fargekombinasjoner.

    SvarSlett
  2. Åhhh, det teppet kommer til å bli fantastisk fint=) Blir artig å se hvordan det blir når du er ferdig. Vibeke

    SvarSlett
  3. Gleder meg virkelig til å se det teppet ferdig! Det kommer til å bli veldig fint!:) Imponert over at du setter igang med disse store teppene igjen og igjen. Flink!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...