fredag 30. januar 2015

Hvitt - Blommig Fredag


Hvitt er tema i denne ukas Blommig Fredag. Hvitt er nok ikke den fargen som dominerer i hagen, men noen hvite innslag finnes det jo. Blant prydbuskene er hvitt faktisk overrepresentert, mens blant staudene er det bare to som er hvite.
Til sommeren står det mer hvitt på ønskelista, spesielt hvite stauder som vil passe perfekt til mine roser.
Her er mine hvite:



Polstjärnan

Blomsterert
Selvsådd stemorsblomst
Margeritter
Astilbe

Cosmos
"Sommerfuglmagnet"
Skogskjegg
Brudespirea
Bjørkebladspirea "Tor"
Lewisskjærsmin (nordlandsskjærmin)

Flere blogginnlegg med tema hvitt finner du på bloggen Blandrosorochbladlöss, klikk på bildet nedenfor


12 kommentarer:

  1. Hvite roser er uslåelig :-) Spennende å finne gode partnere til dem.

    SvarSlett
  2. Så mange vakre hvite roser du viser! Hvitt er så fint i hagen :)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Du har flere hvite busker som jeg liker godt, ser jeg:) God helg

    SvarSlett
  4. Vad fina vita rosor och buskar. Spirean har jag som häck, den är så fin när den blommar. Trevlig helg!

    SvarSlett
  5. Så mange vakre og myke hvite. Du har jo mange sorter jo. Spirean var veldig fin. Den må få plass i skyggebedet i år. Ha en fin helg.
    Jannicke

    SvarSlett
  6. Bildene viser at hvit er en flott "farge".

    SvarSlett
  7. Så vackra bilder, spirean är ju för härlig och schersminen så fin o ljuvlig doft har den!
    Trevlig helg o vecka, hälsningar Ewa :)

    SvarSlett
  8. Så fina bilder du visar. Det skulle finnas doft dator.

    Trevlig Helg

    SvarSlett
  9. Mycket vackert vitt! 'Tor' satte jag hos en kund i höstas, hoppas den blir lika fin som din!
    Ha en fin söndag!
    Milla

    SvarSlett
  10. Her var det mange flotte hvite blomster! Og noen noterer jeg ned, for jeg har lyst på flere i hagen min.
    Ha en fin mandag!

    :-)

    SvarSlett
  11. Mange vakre og hvite du viser. Jeg synes det er fint å lese en blogg der hagen ligger i det jeg kaller alpine strøk, likt der jeg bor :) Blir av og til litt misunnelig på stilkroser og andre skjønnheter de i sydligere strøk omgir seg med. Men jammen kan det bli fint i h-6 og h-7 også. Send meg adressa di på mail så kommer frøene i posten. Jeg har masse frø av andre stauder også om det er noe du ønsker deg. Sjekk utvalget på bloggen min:frø gis bort (du finner siden på mest leste innlegg 2014). Mailadressa mi er tuaihagenoghuset@yahoo.com Ha ei finfin uke.

    SvarSlett
  12. Åh så vackra bilder! Spirean är lätt att glömma bort för att den är så vanlig, men det är verkligen en toppenfin buske som jag gillar väldigt mycket. Ha en ny skön vecka/ Titti

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...