torsdag 18. september 2014

1 mnd som hageblogger - og Cosmos


I dag er det 1 mnd siden jeg la ut hagebloggen min offentlig og ble hageblogger.
Tanken på blogging hadde ligget der lenge. Jeg hadde bombardert facebookvennene mine med hagebilder en stund og da min datter sa noe sånn som at jeg bare la ut blomsterbildet begynte nok tankevirksomheten om en annen måte å uttrykke meg på. Jeg tenkte lenge, prøvde flere bloggplattformer og til slutt falt valget på bloggspot som jeg så mange av hagebloggerne brukte. Etter å ha puslet med oppsett og bilder og tekst og noen innlegg en måneds tid var tiden inne for å gå ut på nettet med bloggen min. Litt skrekkblandet fryd var det og jeg var litt nervøs for hvordan venner og bekjente ville ta det, men det har gått over all forventning.
Det beste ved bloggingen er at nå har jeg muligheten til å legge ut bilder i massevis uten at noen klager over "spamming" som døtrene mine kaller det, eller overdose som jeg ville sagt. Og de som leser det jeg skriver nå de er faktisk interessert, og er ikke venner som bare er høflige.
Så min måned som hageblogger har bare vært positiv og gitt mersmak :-)

I dag har det også vært nydelig sommervær og jeg har vært i hagen med fotoapparat,
Da jeg sådde på vårparten kastet jeg nedi noen frø av Cosmos fordi jeg hadde noen ledige potter, Det kom opp noen gulrotlignende blad og jeg var litt skeptisk må jeg innrømme. Men det kom raskt knupper på plantene og nå har de blomstret siden juni, så jeg må si meg veldig fornøyd. Jo mer jeg kniper visnede blomster, jo flere knupper kommer. Og så var det dette med fargene da, for på frøpakka står det at de er hvite, men de har faktisk blitt både hvite og flere nyanser rosa/lilla.
Perfekte i blomsterbukett er de også, for blomstene holder seg lenge og ofte er det bare Cosmosen som står friskt igjen i vasen.
Neste år blir det flere Cosmos og i flere farger, jeg har jo sett noen av de flotte Cosmosene andre hagebloggere, de må jeg jo prøve.
Her er noen av dagens solskinnsbilder :-)





Rosa William Baffin 

I dag har jeg også bakt deilige olivenboller etter inspirasjon av en annen blogger: Kasparas regnbue og oppskriften finner du her




5 kommentarer:

  1. Gratulerer med 1-månedsdagen! Jeg synes bloggingen gir meg massevis av inspirasjon, og moro å dele interessen med andre som "gidder å høre":) Cosmos er en vakker sommerblomst som jeg har flere typer av. Du kan få frø hvis du vil. Trist med Kari, forresten, men hun ble en gammel dame. Magnar skal i begravelsen. Hvis du skal dit kan jeg sende frøene med ham, evt. sende dem til deg (hvis du vil ha).

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-)
      Ja, det er veldig trist med mormor, vi kommer til å savne henne veldig.
      Jeg vil svært gjerne ha noen frø, du har jo noen flotte Cosmos og jeg trenger absolutt utvide litt med denne flotte sommerblomsten. Send gjerne med Magnar du, det blir koselig å treffe ham igjen.

      Slett
  2. Da skal jeg samle frø i helga, og så får du minne ham på frøene hvis han skulle glemme å gi deg dem:)

    SvarSlett
  3. Grattis med 1 mnd! Fine bilder :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med den første måneden (og litt ekstra) Jeg har to måneders jubileum i morgen, og er bitt av basillen! �� hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...